Přijímačky

      

diskusní fórum o přijímačkách na VŠ, Národních srovnávacích zkouškách,
scio testech a všem, co s přijímacími zkouškami souvisí

 | Hlavní stránka | Registrace | Reagovat | Hledat | Statistika |
 
Diskusní fórum Přijímačky je určeno pro všechny, kteří se hlásí na nějakou vysokou školu. Jeho hlavním zaměřením jsou scio testy a Národní srovnávací zkoušky, které pořádá společnost Scio.

Speciální diskusní témata jsou určena k řešení úloh z testu obecných studijních předpokladů pro všechny, kteří si s těmito úlohami ve scio testech neví rady nebo potřebují s postupem poradit. S řešením úloh budou kromě ostatních diskutujících pomáhat také lektoři a tvůrci internetových přípravných kurzů Aleph.cz.

Věříme, že zde vznikne kvalitní diskusní fórum s množstvím užitečných informací o přijímačkách a scio testech.

 
OSP - Verbální část Přijímačky - diskusní fórum o přijímačkách na VŠ a scio testech / OSP - Verbální část /

Vztahy slov

 
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 21:59
Reagovat 
Zdravím, při procházení starších testů jsem narazila na tyto úlohy, se kterými si nevím rady. Pokud někdo bude vědět, budu ráda :-)

1) SMYSLY : VNÍMAT
- ruka : mávat
- žaludek : trávit
- dítě : růst
- dům : bydlet
- cihla : stavět

Správně je "žaludek:trávit" ale říkám si (a je jasné že špatně) že stejně jako mi POUZE smysly umožní vnímání nějakých podnětů v mém okolí, tak mi cihla umožní začít stavět, a hlavně že POUZE pomocí smyslů mohu vnímat, ale POUZE žaludek neumožňuje trávení, ale je součástí trávicího traktu společně se střevy.


2) KLÁST
-podávat
-sundávat
-sbírat
-padat
-svinout

zde je správně "sbírat" ale říkám si, proč by nemohlo být správně i "sundávat"...přece můžu klást otázku, ale mohu si poklást například rohlík šunkou...a opakem je že šunku z rohlíku sundám, nesbírám jí...


3) TELEVIZE : ANTÉNA
- delfín : ploutev
-brouk : tykadlo
-člověk : hmat
-slunce : paprsky
-elektrárna : energie

Správně je "brouk:tykadlo" ale zde si říkám proč by to nemohlo být i "delfín:ploutev"... včera jsem četla v nějakém příspěvku, kde se někdo ptal na vztah: Anténa : Vysílačka a správně bylo "křídla:motýl" a vysvětlení bylo, že anténa je stejně jako křídla u motýla, součástí vysílačky... proto si říkám proč nemůže zde být správně delfín:ploutev, když ploutev je také součástí delfína, stejně jako anténa u televize a tykadlo u brouka...

Omlouvám se jestli jsou mé dotazy hloupé a předem děkuji všem kdo pomůžou :))
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 22:14
Reagovat 
1) účel smyslů je vnímat, účel cihly není stavět (staví člověk)

2) sundavat lze pouze z něčeho, klást ale není nutné na něco... toto omezení sbírat nemá

3) tady mi připadá obojí možné (přesněji obojí je nejméně špatně = anténa totiž není integrální součást), ale podle vizuální podobnosti bych se klonil k tykadlu ;-)
druhá možná dvojice je člověk:hmat vs. brouk:tykadlo, pokud uvážíme, že anténa slouží k příjmu signálu/informací
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 22:23
Reagovat 
ad 2) potom přichází v úvahu i dům:bydlet...protože účelem domu je to, abych v něm bydlela, nebo se pletu?
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 22:24
Reagovat 
* pardon, příspěvek se vztahoval k příkladu 1)
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 22:25
Reagovat 
1) Tady tě vůbec nechápu, to je úplná blbost tahle asociace :). Snad už by větší smysl dávala ruka:mávat, ale pořád je to na míle daleko od správné odpovědi.
2) Tady sundavám něco odněkud, něco, co jsem pověsil např. Sbírám klidně ze země.
3) Brouk má v tykadlu smyslové orgány (pokud se nepletu:P). Pak by to mělo být jasné.
HanaW
Člen
# | Zasláno: 12 dub 2011 22:43
Reagovat 
No, u prvních dvou jsem dala to samé jako je výsledek, u třetí možnosti jsem se přiklonila k tomu delfínovi po úvaze "anténa umožní televizi vysílat, podobně jako ploutev umožňuje delfínovi se pohybovat ve vodě"
Návštěvník
# | Zasláno: 12 dub 2011 23:00
Reagovat 
HanaW:
"anténa umožní televizi vysílat,

televize nevysila, vysila vysilac, televize prijima
Návštěvník:
potom přichází v úvahu i dům:bydlet...protože účelem domu je to, abych v něm bydlela, nebo se pletu?

ne, dum nebydli, bydli clovek
Návštěvník:
druhá možná dvojice je člověk:hmat vs. brouk:tykadlo, pokud uvážíme, že anténa slouží k příjmu signálu/informací

tak, ale hmat neni organ, takze zustava pouze jedna moznost
HanaW
Člen
# | Zasláno: 13 dub 2011 00:42 | Změnil(a): HanaW
Reagovat 
Návštěvník:
televize nevysila, vysila vysilac, televize prijima

Tak dobre, ale pomoci te anteny prijme ten signal z vysilace, aby nasledne dala obraz a lide se mohli na tu televizi divat, ne? Prijde mi, ze je tam vztah "jedna vec umozni druhe veci jeji obvykle hlavni cinnost", tj. ta antena umozni, aby se lidi na televizi koukali, stejne jako delfinovi umozni jeho ploutev, aby mohl plavat. Bez techto casti by ty dane objekty tuto cinnost provozovat nemohly.
Lucy
Návštěvník
# | Zasláno: 24 kvě 2011 17:28
Reagovat 
1) pomocí smyslů vnímáš a to je proč vůbec existují, slouží jen a pouze k vnímání a to samé je i s žaludkem
2) klást = podávat, opakem je sbírat, tady nebylo nad čím přemýšlet
3) televize může i nemusí mít anténu (když to budeme brát i z dřívějšího pohledu) a funguje i bez ní a brouk bez tykadla taky "funguje" :-D
moje vysvětlení, možná někdy trochu zcestné, ale když jsem to zkoušela, nechybovala jsem ani jednou :-)
Návštěvník
# | Zasláno: 29 lis 2011 21:40
Reagovat 
3) je pravda, že delfín bez ploutve umře, zatímco brouk bez tykadel tak nějak na živu zůstane, což se dá vzdáleně převést na televizi :D
 
Vaše reakce
Tučné  Kurzíva  Odkaz na obrázek  URL odkaz 

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici čtyři:
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Můžete použít jen přezdívku bez hesla, pokud neexistuje registrovaný člen s uvedeným jménem. Případně můžete nechat obě pole prázdná. Pokud jste registrovaný uživatel diskusního fóra, můžete se z této stránky pouze přihlásit bez zaslání příspěvku, nebo se přihlásit a současně zaslat příspěvek.
 

Powered by miniBB®
kontakt: info@prijimacky-nsz.cz
Toto fórum pro vás provozuje Aleph.cz (www.aleph.cz) - internetové přípravné kurzy na TSP MU, scio testy OSP a prezenční přípravné kurzy ke státní maturitě.