Přijímačky

      

diskusní fórum o přijímačkách na VŠ, Národních srovnávacích zkouškách,
scio testech a všem, co s přijímacími zkouškami souvisí

 | Hlavní stránka | Registrace | Reagovat | Hledat | Statistika |
 
Diskusní fórum Přijímačky je určeno pro všechny, kteří se hlásí na nějakou vysokou školu. Jeho hlavním zaměřením jsou scio testy a Národní srovnávací zkoušky, které pořádá společnost Scio.

Speciální diskusní témata jsou určena k řešení úloh z testu obecných studijních předpokladů pro všechny, kteří si s těmito úlohami ve scio testech neví rady nebo potřebují s postupem poradit. S řešením úloh budou kromě ostatních diskutujících pomáhat také lektoři a tvůrci internetových přípravných kurzů Aleph.cz.

Věříme, že zde vznikne kvalitní diskusní fórum s množstvím užitečných informací o přijímačkách a scio testech.

 
OSP - Kvantitativní oddíl Přijímačky - diskusní fórum o přijímačkách na VŠ a scio testech / OSP - Kvantitativní oddíl /

prikladiky ;)

 
saši
Návštěvník
# | Zasláno: 27 dub 2011 21:32
Reagovat 
Mám tu pre vás pár príkladov, s ktorými si viem poradiť (teda skoro so všetkymi:), ale hladám rýchlejšie riešenia, lebo sa mi zdá, že na to idem moc zložito..za rady vopred ďakujem;)
tu sú :

1, Priemerný vek žiakov v triede je 12 rokov. Priemerný vek 20 z nich je 11 rokov. Priemerný vek ostatných je 14 rokov. Koľko je dokopy všetkých žiakov ? (30)


2, V rovine leží 5 navzájom rôznobežných priamok, z ktorých žiadne 3 sa nepretínajú v 1 bode. Koľko majú priesečníkov? (36)


3, Dve flaše šumsi a jedna botule stoja 55 Kč. Dve botule a štyri superky stoja 100Kč.
Čo je viac - cena šumsi alebo cena superky ? (šumsi)


4, Koľko dvojciferných čísel delitelných štyrmi neobsahuje číslicu 4 ?


5, Martin je 2x starší ako Jana. O 6 rokov bude len 1,5x starší.
Čo je viac - súčasný vek Martina alebo vek Jany o 6 rokov ? (=)

ĎAKUJEM za skoré výpočty !:)
saši
Návštěvník
# | Zasláno: 27 dub 2011 21:50
Reagovat 
5, už mám .. : M=2J
M+6=1,5(J+6) ..diky :D
Návštěvník
# | Zasláno: 27 dub 2011 23:59
Reagovat 
1) napsala sem si rovnicu
20*11 + x*14= (20+x)*12 ..
staci to tak? :) nebo to je právě ta "složitá cesta" ?
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 00:02
Reagovat 
3)
2Š + B = 55
2B + 4S = 100
...
Š= 55 - B / 2
S = 55 - 2B / 4
.. šamša vypada na vic :)

4) vypsala sem si možnosti..

kdyžtak napiš, kdybys neco nechapala..:)
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 10:45
Reagovat 
1)
(20*11) + (x-20)*14
----------------------------------- = 12
x


po vynásobení "x"

220+14x-280 = 12x
2x = 60
x = 30

:-)
saši
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 19:37
Reagovat 
tomu prvemu uz rozumiem, dakujem;) ale ten treti priklad : v tej druhej rovnici S=55-2B/4 nema byt, ze : S=100-2B/4 ?
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 20:54
Reagovat 
vidíš! jenom jsem tě zkoušela, jestli se na to doopravdydíváš a zjistíš chybu.. ale celkem ti to trvalo...
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 21:00
Reagovat 
V orchestru hraje celkem 72 nástrojů. Housle tvoří více než 5/8 celkového počtu, avšak méně než 7/9. Kolik je v orchestru houslí, jestliže navíc víme, že jejich počet je dělitelný 13? Prosím nějaký srozumitelný lehký postup ...
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 21:04
Reagovat 
já dala že jich je 52. Jen dodám že jsou tyto možnosti A) 26, B) 39, C)49, D)52, E)56. Když si spočítám 5/8 a 7/9 ze 72 tak mi vyjde 45 a 56. a vybrala jsem to co je mezi ... může to tak být?
Návštěvník
# | Zasláno: 28 dub 2011 21:10
Reagovat 
a ještě jeden příklad.
Na fotbalový zápas přišlo 8250 platících diváků, kteří zaplnili 55% všech míst k sezení. Kolik míst k sezení zůstalo neobsazených platícími diváky? Počtíám to složitě, prosím jen lehký postup děkuji
Návštěvník
# | Zasláno: 29 dub 2011 20:42
Reagovat 
Ten orchestr by ,,asi" mohl být 52... a ti diváci...možná to špatně chápu, ale zjistila sem si, že těch zbylých 45% je asi 6750 míst (přes postup s jedním procentem), zas tak zdlouhavé to není, pokud je to dobře.
Návštěvník
# | Zasláno: 11 kvě 2011 14:59
Reagovat 
:D trvalo mi to no..v spanku sa pocitat neda ;)ale dikes
Návštěvník
# | Zasláno: 7 pro 2012 00:38
Reagovat 
zajimavý přiklad

- jak na něj? zajímal by mě klidně i pomalý postup, nechytám se :)


4, Koľko dvojciferných čísel delitelných štyrmi neobsahuje číslicu 4 ?
Cryptus
Návštěvník
# | Zasláno: 19 dub 2013 16:38
Reagovat 
4, dvojciferná - je v rozmezí 10 - 99 = 89 dvojciferných čísel, tohle číslo vydělíme 4, abychom získali počet čísel dělitelnými 4, avšak nebude vycházet celé číslo, proto budeme dělit 100 čtyřmi a na konci počet čísel (dělitelná čtyřmi od 1 do 10 a číslo 100 které je trojciferné) odečteme od výsledku. Tedy 100 : 4 = 25 čísel z 1-100.
Počet čísel od 1-10 = 2 (4 a 8) , tedy 25 - (2(4 a 8)+1(100))= 22 čísel v rozmezí 10-99. Teď odečteme zbytek (čísla 24, 44,64 a 84 = 4 čísla) 22-4= 18 - výsledek.
Cryptus
Návštěvník
# | Zasláno: 6 kvě 2013 16:08
Reagovat 
2, vyšla 10 - postup: počet pruseciku pri postupnem vkladani primek 1 (2-primky) + 2 (vlozeni treti primky - ta vytvori 2 pruseciky v predeslych primek) + 3 (jak jsem popsal vznik treti primkou - ctvrta musi projit vsemi tremi primkami tedy vznik 3 bodu) + 4 = 10
 
Vaše reakce
Tučné  Kurzíva  Odkaz na obrázek  URL odkaz 

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici čtyři:
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Můžete použít jen přezdívku bez hesla, pokud neexistuje registrovaný člen s uvedeným jménem. Případně můžete nechat obě pole prázdná. Pokud jste registrovaný uživatel diskusního fóra, můžete se z této stránky pouze přihlásit bez zaslání příspěvku, nebo se přihlásit a současně zaslat příspěvek.
 

Powered by miniBB®
kontakt: info@prijimacky-nsz.cz
Toto fórum pro vás provozuje Aleph.cz (www.aleph.cz) - internetové přípravné kurzy na TSP MU, scio testy OSP a prezenční přípravné kurzy ke státní maturitě.